fbpx

DPD Nederland B.V.

20% parcels per manhour verbetering

Het leeft nu bij de medewerkers en nu is het ook echt een sport aan het worden om steeds wat meer pakketten per uur te kunnen lossen.

DPD, wie kent ze niet? 

Het bedrijf dat dagelijks duizenden pakketjes ontvangt en verstuurt. ‘Vandaag besteld, morgen in huis’ hanteert tegenwoordig elke webshop. Je kunt je voorstellen dat het daarom belangrijk is dat er elke dag zoveel mogelijk pakketjes worden verwerkt. Door DPD realtime inzicht te geven, worden er nu nog meer pakketjes verwerkt dan voorheen.

Eén van de bekendste pakketdienstverleners

DPD is één van de bekendste pakketdienstverleners in Nederland. Dagelijks worden er duizenden pakketten geleverd en bezorgd. DPD staat bekend om hun lokale deskundigheid en klantvriendelijkheid. De klanten van DPD waarderen dit en werken graag met hun samen, omdat DPD betrouwbaarheid en efficiëntie garandeert.

Geen bewustwording

Vaak werden de dagelijkse targets niet gehaald, maar de reden hierachter was vaak onbekend. Dit komt omdat de medewerkers zich niet bewust waren van de redenen achter vertragingen binnen het proces. Dit leverde een hoop frustratie op, omdat er zo ook niet naar een oplossing gekeken kon worden.

Wat mochten wij voor DPD doen?

Resultaten

Oplossing

Werkwijze

Oplossing: realtime inzicht

Naar aanleiding van de bovenstaande klantvraag zijn we begonnen met het realiseren van dashboards. Met behulp van onze dashboards hebben we overzicht en inzicht gecreëerd bij de medewerkers. Er wordt nu genoteerd hoeveel pakketjes er per kwartier over de band gaan en het is meteen duidelijk waar en waardoor de vooraf gestelde targets niet worden behaald.

Het resultaat

Het ophangen van de dashboards heeft bewustwording gecreëerd bij de medewerkers van DPD. Door deze bewustwording kunnen vertragingen ook beter achterhaald worden. Elk kwartier wordt er namelijk gekeken of het target is gehaald. Indien dit niet het geval is, kan er meteen actie ondernomen worden.

Wat vindt DPD zelf van het resultaat?

 

DPD is zelf erg tevreden over het resultaat ‘Het leeft nu bij de medewerkers en nu is het ook echt een sport aan het worden om steeds wat meer pakketten per uur te kunnen lossen’. Dashboards zorgen in eerste instantie voor inzicht wat resulteert in bewustwording en uiteindelijk in motivatie bij de medewerkers. Bekijk hieronder/hiernaast het filmpje waarin de medewerkers van DPD zelf aan het woord zijn.

Klaar voor een betere manier van werken?

Wil jij inzicht creëren in je bedrijfsproces, je medewerkers motiveren en je bedrijf laten groeien? Neem dan nu contact op, dan bekijken we samen wat we voor jou en je medewerkers kunnen betekenen!